Wednesday, March 10, 2010

RIDER HARAM JADAH

aku tetiba teringin nak menulis hari nih....
sebab aku geram sgt . aku pun mat motor.. rempit tu idak le..... nak dijadikan cerita , lepas aku ngeteh malam tadi ngan kengkawan lam pukul 12 malam, aku pun menghala pulang. nak balik umah nie..byk plak traffic light, asal jumpe je merah. letih gak nak menunggu. tapi aku fikir..nak kemana pun la cepat2. dalam perjalanan ader la aku jumpe lam 3 traffic light je. sampai ke traffic light yg last...aku masih jauh..tgk lampu pun masih hijau..aku pun pecut smash revo aku yg hanya 110cc tu nak kejau lampu. maleh plak nak tunggu bile merah. traffic light nie btul btul di kawasan simpang 4 yg di kiri kanan adalah bangunan. sampai kat traffic light, aku nampak ader lampu terang di sebelah kanan, tak sempat nak brek , nak buat apa pun...aku kekalkan kelajuan. rupenya ader SORANG RIDER BODOH NAK MAMPUS ,bawak kawasaki GTR14 berselisih ngan aku. dier pun laju, aku pun laju. dan aku berselisih btul btul rapat. cuma dier terlanggar ekor mudguard aku je. berderau darah aku. terus aku maki hamun dalam hati, sebab kalau aku terlambat 0.0001saat, gerenti aku dah melambung sebab pasti akan dilanggar lam 100km/j tanpa brek. dah tentu aku melambung atau patah riuk. aku berhenti seketika. ingat nak kejar mamat tu aku nak maki hamun. tapi sebab malam tadi aku bawak moto cawan je...dah tentu jenuh aku nak cari balik mamat haram jadah tu. sebagai rider atau pemandu kereta, aku tak la baik sgt.aku pun biasa langgar lampu merah (time lewat malam atau awal pagi). tapi sekurangnye pun, fikir juga keselamatan org lain. dier ingat dier bawak motor besau ble buat perangai cam tu. kalau dier langgar aku malam tadi..habis kuat pun dier jatuh pun patah tgn atau kaki je. aku pasti teruk, mungkin juga aku tidak lagi bernyawa.

jadi kalau aku jumpe mamat haram jadah tu..memang aku nak maki teruk teruk, buat kawan kawan aku yg membaca coretan aku nih, ingatlah. jalan raya bukan bapak aku punyer , bukan jugak bapak korang punyer. jadi kalau nak langgar lampu merah , tgk tgk la sikit. agak agak kiri kanan clear baru la jalan. kalau tak langgar lampu merah tu lagi bagus. aku bersyukur aku masih lagi hidup, masih lagi bernyawa untuk meneruskan hidup ini. semoga coretan aku menjadi iktibar utk yg kurang ajar di jalan raya.

No comments: